چگونگی اتصال به اینترنت

 

این روش جزو روش‌های قدیمی و ساده دسترسی به اینترنت است و با آن‌که سرعت بسیار کمی دارد (حداکثر 56 کیلوبیت در ثانیه) اما هنوز در مکان‌هایی که آنجا خبری از اینترنت پر سرعت نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اتصال به اینترنت از این روش، به یک مودم Dial-Up نیاز خواهید داشت که امکان نصب داخل کیس یا قرارگیری بیرون کیس را دارد. این روش از خط تلفن استفاده کرده و به همین علت در زمان اتصال به اینترنت خط تلفن اشغال خواهد شد. این روش واقعا اقتصادی و بهینه نیست و می‌توان فقط آن را برای مناطقی توصیه کرد که آنجا دسترسی به اینترنت‌های پرسرعت وجود ندارد، زیرا هم باید هزینه تلفن پرداخت شود و هم هزینه اشتراک اینترنت.

 

ADSL

یکی از عمومی‌ترین روش‌های دسترسی به اینترنت، استفاده از ADSL است. در این روش نیز از خط تلفن برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود، اما نحوه کار با آن کمی متفاوت است. ارتباط صوتی روی تلفن فقط بخشی از طول موج فراهم شده توسط کابل مسی خط‌تلفن را مصرف می‌کند و بخش عمده‌ای از طول موج قابل استفاده روی خط تلفن آزاد می‌ماند. به همین علت می‌توان با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی که در مخابرات و خانه به خط تلفن وصل شده است، به انتقال اطلاعات پرداخت و دسترسی به اینترنت را با سرعتی بالا فراهم کرد.

ساختار ADSL به نحوی است که سرعت دانلود اطلاعات بالاتر از سرعت آپلود آن است. مودم‌های ADSL نیز دارای انواع مختلفی است و عموما در انواع ساده و مجهز به اتصال Wi-Fi داخلی ارائه شده ‌است. مدل‌های ساده فقط از طریق یک کابل USB یا کابل شبکه به یک کامپیوتر وصل می‌شود. مدل‌های دارای اتصال Wi-Fi، این امکان را به شما می‌دهد که از طریق نوت‌بوک، تبلت یا گوشی هوشمند خود به صورت بی‌سیم به اینترنت وصل شوید. پس اگر هر یک از این وسایل را در اختیار دارید، حتماً به سراغ مدلی مجهز به اتصال Wi-Fi بروید.

 

WiMAX

به معنای "دسترسی به اطلاعات جهانی (یا همان اینترنت)، با استفاده ازامواج ماکروویو" (امواج الکترو مغناطیسی در طیف فرکانسی رادیویی) می باشد. تفاوت وایمکس و وای فای در سرعت بالاتر و ابعاد جغرافیایی بزرگتر تحت پوشش وتعداد بیشتری از کاربران می باشد.وایمکس توانایی ارائه خدمات در مناطقی که دارای محدودیت های فیزیکی از جمله زیر ساخت های سنتی سیمی هستند را دارا می باشد(مانند مناطق صعب العبور کوهستانی).وایمکس یک نسخه استاندارد از اترنت است که به عنوان یک جایگزین برای فن آوری هایی همچون مودم های کابلی DSLو لینک T1/E1در نظر گرفته شده است.

اتصال WiMAX نیز توانایی ارائه اتصال اینترنت با سرعت بالا (همانندADSL ) را دارد، ضمن این‌که به خط تلفن نیاز ندارد. در مقابل، وایمکس از امواج مخابراتی برای انتقال اطلاعات استفاده کرده و در نتیجه، همانند یک گوشی تلفن همراه که با آنتن دهی خوبی برای برقراری تماس با کیفیت نیاز دارد، وایمکس نیز باید آنتن‌دهی خوبی در محل استفاده داشته باشد.این ویژگی باعث می‌شود بتوان مودم وایمکس را با خود جابه‌جا کرد و هرجا که آنتن دهی خوبی وجود داشت از آن استفاده کرد. به همین دلیل شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس مدل‌هایی مجهز به باتری داخلی نیز ارائه کرده‌اند تا کاربران بتوانند بسادگی آنها را جابه‌جا کرده و از اینترنت بهره ببرند.

مهم‌ترین دغدغه در استفاده از وایمکس بحث آنتن دهی آن است که می‌تواند تجربه‌ای خوب از دسترسی به اینترنت یا عذابی مطلق و شبانه روزی برایتان ایجاد کند! سرویس‌دهندگان برای کسانی که محل‌شان آنتن‌دهی نامناسبی دارد، مودم‌هایی با قابلیت نصب در بیرون از محیط داخلی ارائه می‌دهند که دارای آنتن‌های قدرتمندی است، اما این مودم‌ها دیگر قابل جابه‌جا شدن نیست و در ضمن باید یک کابل شبکه را از مودم به داخل خانه و به کامپیوتر بکشید. بیشتر مودم‌های وایمکس دارای اتصال داخلی Wi-Fi نیز است و به همین دلیل برای اتصال لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند به اینترنت از طریق وایمکس، دچار مشکل نخواهید شد.

 

GPRS

اگر یک سیمکارت موبایل همراه اول یا ایرانسل دارید، می‌توانید به اینترنت از طریق GPRS نیز دسترسی داشته باشید. برای استفاده از سرویس GPRS روی سیمکارت باید تنظیمات آن را در گوشی خود وارد کنید. گاهی نیز با نصب سیمکارت در گوشی به‌طور خودکار این تنظیمات توسط مخابرات به گوشی ارسال می‌شود. (برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سازنده سیمکارت مراجعه کنید.)

در ضمن نسخه جدید GPRS که با نام EDGE نیز شناخته می‌شود نیز قابل استفاده است که از حداکثر سرعت 237 کیلوبیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند (البته سرعت قابل دستیابی در سیمکارت‌های ایران بسیار پایین‌تر از این مقدار است). این اینترنت بیشتر برای استفاده توسط خود گوشی توصیه می‌شود و بالطبع برای استفاده از آن باید در منطقه‌ای با آنتن‌دهی مناسب قرار داشته باشید. در ضمن گوشی شما نیز باید توانایی پشتیبانی از فناوری GPRS را داشته باشد.

3G

این عبارت به معنای نسل سوم شبکه‌های مخابراتی است و اکنون شرکت های رایتل وهمراه اول و ایرانسل(در برخی مناطق) از آن پشتیبانی می‌کند. در آخرین نسخه از استاندارد نسل سوم شبکه‌های مخابراتی، حداکثر سرعت دانلود اطلاعات می‌تواند به 56 مگابیت در ثانیه نیز برسد (نوع گوشی مورد استفاده نیز در دسترسی به حداکثر سرعت و نحوه پشتیبانی از آن نیز تاثیرگذار است). اما حداکثر سرعتی که در شبکه 3G  در ایران ارائه می‌شود به مگابیت در ثانیه می‌رسد که البته برای استفاده از این سرعت نیز باید مدارک مورد نیاز آن را به ارائه‌کننده این سرویس ارائه دهید.

سرویس 3Gنیز به آنتن‌دهی مناسب نیاز دارد و در مناطق مختلف سرعت انتقال اطلاعات می‌تواند متغیر باشد. با این حال سرعت انتقال اطلاعات بسیار بیشتر از آن چیزی است که توسط GPRS یا یک اتصال DialUp تجربه می‌کنیم. کاربران این سری از اتصالات اینترنتی می‌توانند یک مودم3Gکه شبیه یک حافظه فلش بزرگ است تهیه کرده و با نصب سیمکارت درون آن و سپس اتصال به پورت USB کامپیوتر، دستگاه خود را از طریق اینترنت سیمکارت به اینترنت وصل کنند.  

 

کدام سرویس بهتر است؟

در میان پنج سرویس معرفی شده برای دسترسی به اینترنت، واقعا نمی‌توان گفت کدام یک بهترین است. نوع نیاز شما، محل سکونت، شرایط خاص و عوامل دیگر همگی در انتخاب یک سرویس مناسب دخیل است و در کمال صداقت باید گفت هیچ یک از این سرویس‌ها، بهترین نیست.

هر یک ممکن است در شرایطی خوب بوده و در شرایطی دیگر بد باشد. برای مثال در خط ADSL، نویز خط یا پروسه تعمیر و نگهداری مخابرات (که ممکن است چند روزی سرویس ADSL را از کار بیندازد) روی کیفیت و دسترسی به آن تاثیرگذار باشد یا برای مثال هوای بارانی و رعد و برق می‌تواند بر میزان آنتن دهی WiMAX تاثیر بگذارد. پس اگر دسترسی به اینترنت برایتان حیاتی است، بهتر است بیش از یک روش برای دسترسی به اینترنت داشته باشید.

 

وای فای Wi-Fi

در چند سال گذشته، شبکه های محلی بی سیم، راه خود را به سوی خط مقدم فناوری

بی سیم گشوده اند. همان طور که از نام آن پیدا است یک شبکه محلی بی سیم مانند شبکه

محلی کابلی است ولی فاقد کابل می باشد. شبکه های محلی بی سیم، داده را از طریق امواج

هوا و در فواصل کم ارسال و دریافت می نمایند.

در پیکربندی معمول، فرستنده، که نقطه دسترسی بی سیم  نامیده می شود، از طریق

کابلی یا ماهواره متصل می شود تا بتواند به اینترنت LAN آنتن، از یک موقعیت ثابت به

وصل گردد . نقطه دسترسی بی سیم، به تعدادی از کاربران درون یک محدوده کوچک

جغرافیایی (بیش از دویست فوت ) که به عنوان نقطة داغ  یا ناحیه نقطه داغ شناخته

می شود، خدمات ارائه می دهد. برای پشتیبانی از تعداد بیشتری از کاربران در یک منطقه

جغرافیایی وسیع تر، نقاط دسترسی بی سیم متعددی، مورد نیاز است. کاربران نهایی می توانند

هایشان PDA با افزودن کارت شبکه بی سیم از طریق لپ تاپ ها، کامپیوترهای رومیزی، یا

به شبکه محلی بی سیم دسترسی داشته باشند . از سال 2004 ، اغلب سازندگان لپ تاپ و

کامپیوتر های شخصی، این کارت ها را در کامپیوترهای تولیدیشان قرار می دهند .

 

رسم توضیحی 1طرز کار وای فای

 

شبکه های محلی بی سیم، دسترسی ساده و سریع با پهنای باند بالا به اینترنت یا شبکه

داخلی را از نقاط داغی مثل فرودگاه ها، هتل ها، کافی نت ها و مراکز کنفرانس فراهم می کنند. WLAN ها در دانشگاه ها، دفاتر و منازل، به جا ی LAN خای کابلی قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند. مزایای اصلی WiFi هزینة کمتر و توانایی آن در فراهم کردن دسترسی ساده به اینترنت است.

نمونه هایی از این شبکه ها مودم های بی سیمی هستند که برای خط ADSL منزل خود از آن استفاده می نمایید.

 

آموزش نصب و راه اندازی مودمDial-up

در بسیاری از مناطق که قابلیت استفاده از اینترنت ADSL ،Wimax و 3G وجود ندارد همچنان اینترنت Dial-up استفاده میشود. سرعت این خطوط حدود 56 kb/s می باشد.

تجهیزات مورد نیاز

  • اول از همه شما نیاز به یک تلفن ثابت دارید تا بتونید از طریق اون به اینترنت وصل بشید
  • برای وصل شدن به اینترنت دیال آپ نیاز به یک مودم دیال آپ برای کامپیوترتان دارید

برای شروع ابتدا به Start ویندوز بروید و وارد Control Panel شوید.

 

 

در این بخش گزینه Network And Internet را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که تنظیمات View By روی Category باشد.

 

 

در این بخش گزینه Network And Sharing Center را انتخاب کنید.

 

 

 وارد Set Up A New Connection Or Network شوید.

 

 

در این بخش یک بار روی Connect To The Internet کلیک کنید سپس گزینه Next را بزنید.

 

 Dial-Up را انتخاب کنید.

 

 

حال مودم خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نام مودم شما ممکن است با نام دیگر مودم ها متفاوت باشد.

 

 در این بخش شما نیاز به کارت اینترنت دارید. یک کارت اینترنت تهیه کنید و مشخصات کارت را در این صفحه وارد نمایید.

در قسمت Connection Name یک نام برای آیکون خود به دلخواه انتخاب نمایید.

 

 

مراحل به پایان رسیده، با کلیک روی گزینه Connect میتوانید به اینترنت متصل شوید. برای اتصال در دفعات بعد از روی صفحه دسکتاپ کانکشن خود را انتخاب کنید و با وارد کردن مشخصات کارت اینترنت مجدادا به اینترنت متصل شوید.

 

 

 

آموزش نصب و راه اندازی مودم ADSL Wireless مدل Tp-Link TD-W8960N

نکته:‌آموزش بطور کل شامل نحوه نصب و اتصال مودم وایرلس به کامپیوتر برای اکثر مارکها میباشد.

  1. ابتدا تمامی وسایل و ابزار شبکه ای خود نظیر کامپیوتر و مودم روتر و ... را خاموش نمائید.
  2. کامپیوتر خود را با کابل شبکه Ethernet به یکی از پورتهای شماره 1~4 پشت مودم متصل نمائید:

 

 

  1. بر روی Splitter سه درگاه به نام های زیر وجود دارد:
  2. LINE با استفاده از سیم تلفن به پریز تلفن روی دیوار متصل می شود
  3. PHONE به تلفن خانه شما متصل می شود
  4. MODEM به درگاه ‌LINE  بر روی مودم متصل می شود

 

 

 

 

  1. آداپتور مودم را به محل مربوط به خود بر روی مودم و سپس به پریز برق متصل نمائید:

 

 

 

  1. کامپیوتر و مودم روتر وایرلس خود را روشن و چک نمائید که چراغ های LED روی مودم روتر همانند نمودار زیر بصورت صحیح عمل نمایند:

 

 

آموزش نحوه اتصال لپ تاپ به اینترنت (وای فای)

یک hotspot عبارت است از یک نقطه برای یک شبکه WiFi که یک جعبه کوچک است که به اینترنت متصل شده است. در حال حاضر WiFi hotspot های زیادی در مکان های مثل رستوران ها ، هتل ها ، کتابخانه ها و فرودگاه ها وجود دارند.

مراحل قدم بقدم راه اندازی وای فای WiFi در ویندوز هفت Windows 7:

 

 در این بخش  با نحوه راه اندازی وای فای در سیستم عامل در ویندوز هفت Windows 7 آشنا خواهید شد. تا با پیکر بندی آنها بتوانید با مودم وای فای ای دی اس ال ارتباط بدون سیم برقرار کنید.

 

توجه داشته باشید که رایانه تان حتما میبایست سخت افزار گیرنده وای فای را در مادر برد داشته باشد و اگر نداشت میتوانید آنرا جداگانه تهیه کرده (در اندازه کوچک در حد فلش میباشد که به یو اس بی وصل میشود) و مراحل نصب آنرا انجام دهید تا بتوانید مراحل زیر را انجام دهید.

 

نحوه راه اندازی وای فای WiFi در ویندوز هفت Windows 7:

ابتدا مودم جیبی را روشن کرده وقتی وای فای آن کاملا برقرار شد:

 

  1. دکمه استارت و سپس کنترل پانل را دکمه بزنید.

 

 

نحوه راه اندازی وای فای WiFi در Windows 7 برای اتصال به مودم جیبی Huawei D25HW

 

  1. در پنجره باز شده جلوی View گزینه Category را که در بالای سمت راست کنترل پانل وجود دارد و قاعدتا میبایست از قبل انتخاب شده باشد (اگر نشده بود) انتخاب نمایید و بعد روی نماد Network and Internet دکمه بزنید.

 

 

نحوه راه اندازی وای فای WiFi در Windows 7 برای اتصال به مودم جیبی Huawei D25HW

 

  1. در پنجره جدید روی گزینه Connect to a network دکمه بزنید.

 

 

نحوه راه اندازی وای فای WiFi در Windows 7 برای اتصال به مودم جیبی Huawei D25HW

 

  1. پنجره ای باز میشود که شبکه های وایرلس موجود در آن ردیف شده اند شبکه مربوط به مودم جیبی تان را پیدا کرده و دکمه Connect را بزنید.

 

 

نحوه راه اندازی وای فای WiFi در Windows 7 برای اتصال به مودم جیبی Huawei D25HW

 

  1. همانطور که گفته شد در پنجره جدید ممکن است که فهرستی از مودم وایرلس هایی که بطور بی سیم در محیط وجود دارند را مشاهده نمایید (ممکن است مودم های همسایه هم در آن باشند سعی نکنید به آنها کاری داشته باشید!!) و چون مودم خودتان را هم روشن کرده اید آن نیز میبایست در در این فهرست موجود باشد.

روی آن دکمه بزنید. سریعا پنجره رمز و کاربری (Network key) باز میشود رمز و کاربریی که در زیر باطری بود(WEP key) را در آنجا نوشته و تایید کنید. بعد از یک دقیقه  پیام نحوه راه اندازی وای فای WiFi در Windows 7 برای اتصال به مودم جیبی Huawei D25HW"Connected" ظاهر میشود  و در جعبه سوال جواب Windows 7 notification نماد مودم ظاهر میشود مرورگرتان را باز کرده و به اینترنت وصل شوید.

 

اتصال به اینترنت با کامپیوتر بوسیله موبایل

آموزش اتصال به اینترنت با کامپیوتر بوسیله موبایل این روزها جزو برترین آموزش های جهان برای موبایل بویژه سیستم عامل اندروید می باشد . در این حال ، شما می توانید با اتصال گوشی خود به لپ تاپ یا کامپیوتر خود ، از گوشی بعنوان یک مودم برای ارتباط اینترنتی استفاده کنید . برای این کار و استفاده از اینترنت ، می توانید از بسته های GPRS شرکت های همراه اول و ایرانسل استفاده کنید که دارای سرعت خوبی نیز می باشند . آموزش بصورت کامل و به همراه عکس و توضیحات نیز می باشد .

برای اتصال به اینترنت بوسیله گوشی خود با کامپیوتر ، به ترتیب زیر عمل کنید :

  1. ابتدا اطمینان حاصل کنید که سیمکارت و گوشی شما دارای اینترنت می باشد.(GPRS یا 3G)
  2. گوشی خود را بوسیله ی کابل به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید
  3. به مسیر روبرو از گوشی خود بروید:

 Settings > More Settings > Tethering and portable hotspot

 

  1. سپس تیک گزینه ی ” USB tethering ” را فعال کنید .

 

  1. سپس میبینید که در بالای گوشی شما ، منوی اطلاعات ، پیام Tethering or hotspot active نمایان شده است . این پیام ، نشان دهنده ی موفقیت در برقراری ارتباط میان گوشی و کامپیوتر شما می باشد .
  2. هم اکنون در صورتی که اینترنت سیمکارت(GPRS) شما فعال باشد ، می توانید بوسیله ی کامپیوتر خود به اینترنت متصل شوید . برای اتصال دوباره ، تکرار این مراحل موردنیاز می باشد .

توجه: با استفاده از گزینه " Bluetooth tethering " می توانید از طریق بلوتوث اینترنت گوشی را با کامیپوتری که قابلیت بلوتوث را دارد به اشتراک بگذارید.

 

 

آموزش و بررسی انواع روش های اتصال موبایل به اینترنت

به دلیل همگانی شدن استفاده از اینترنت در تلفن های هوشمند در این قسمت سعی داریم بررسی کوتاهی پیرامون روش های مختلف استفاده از اینترنت در گوشی های همراه داشته باشیم.

 

Wi-Fi

در این روش شما نیاز به تغذیه از طریق یک مودم دارید که این مودم می تواند یک تلفن همراه، یک مودم Wimax ،ADSL و یا یک لپ تاپ باشد.

 

Wimax

برای اتصال این سرویس به موبایل خود شما نیازمند یک مودم وایمکس با قابلیت Wi-Fi میباشید.

ابتدا مودم وایمکس خود را روشن کرده. سپس در گوشی تلفن همراه خود به مسیر زیر بروید.

Setting > Wi-Fi

در این مرحله روی اسم مودم خود کلیک کرده و با وارد کردن رمز عبور میتوانید از اینترنت در تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

ADSL

سرویس ADSL در حال حاضر یک سرویس همه گیر است. این سرویس یک پیش نیاز ساده دارد که آن هم داشتن یک خط تلفن ثابت در محل نصب اینترنت میباشد. به این صورت که شما با مراجعه به شرکت ها و یا مخابرات محلی خود، میتوانید جهت ثبت نام اقدام کرده و پس از چند روز از این سرویس استفاده کنید.

برای اتصال تلفن همراه خود به این سرویس نیز شما نیازمند یک مودم  ADSL Wi-Fi هستید.

ابتدا مودم ADSL خود را روشن کرده، از فعال بودن سیستم وایرلس آن مطمئن شده سپس در گوشی تلفن همراه خود به مسیر زیر بروید.

Setting > Wi-Fi

در این مرحله روی اسم مودم خود کلیک کرده و با وارد کردن رمز عبور میتوانید از اینترنت در تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

استفاده از اینترنت لپ تاپ

در صورتی که مودم شما Wi-Fi نباشد و از طریق کابل به کامپیوتر وصل است شما از دو روش میتوانید گوشی خود را به اینترنت وصل کنید.

 

اتصال به کامپیوتر از طریق کابل

این روش فقط در برخی از تلفن های همراه قابل اجرا است.

برای این کار نرم افزار مختص به سیستم عامل گوشی خود را روی کامپیوتر نصب و گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید.

حال نرم افزار گوشی را اجرا کرده و اینترنت در گوشی به کار می افتد.

برای مثال در گوشی های نوکیا از نرم افزار NOKIA PC SUIT استفاده کنید.

 

استفاده از اینترنت سیم کارت

برای استفاده از اینترنت سیم کارت لازم است شما از اپراتورهای پشتیبانی کننده این سیستم استفاده کنید. در حال حاضر همراه اول و ایرانسل از نسل دوم و سوم اینترنت و رایتل از نسل سوم پشتیبانی میکنند.

 

Hotspot

در این روش که بیشتر برای گوشی هایی با تکنولوژی جدید قابل استفاده است شما نرم افزار Zapya را بر روی کامپیوتر و موبایل خود نصب میکنید. پس از نصب با استفاده از آموزش در این صفحه دو دستگاه را به هم متصل میکنید.

پس از اتصال، به صورت خودکار گوشی به اینترنت وصل میشود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.